Coronakris och masspsykos – så beter vi oss när vi är vettskrämda

Coronakrisen har utlöst en djupgående global masspsykos. Människor har skrämts upp av myndigheter, media och politiker, och masspsykosen visar sig bland annat i utplånandet av vanligt sunt förnuft, en blint rusande maktelit och splittring av människor i diametralt skilda läger utan förståelse för varandra.

Det här är min podd om den masspsykos som griper omkring sig i coronakrisens spår. Den tyske stjärnadvokaten Reiner Fuellmich, med stora framgångar i brottmål mot bland annat Deutsche Bank och Volkswagen bakom sig, förbereder nu i The Corona Investigative Committee en grupptalan mot de ansvariga för brott mot mänskligheten i vad han kallar ”coronaskandalen”.

Reiner Fuellmich.

Fortsätt läsa ”Coronakris och masspsykos – så beter vi oss när vi är vettskrämda”

Vad är yttrandefriheten värd? ”Förtalsdomen mot Samnytt hör inte hemma i en demokrati”

Knappt har de anständiga, draperade anletsdragen stelnat och trycksvärtan i hycklande PK-media över konstnären Lars Vilks’ tragiska död hunnit torka så faller en uppseendeväckande dom för förtal i Stockholms tingsrätt. Domen gäller alternativsajten Samhällsnytt och dess ansvarige utgivare Mats Dagerlind.

Mats Dagerlind, politisk chefredaktör för Samhällsnytt.

Domen är en skandal. Det är en politisk dom. Från grundlagsfäst demokratisk rättighet har yttrandefrihet förvandlats till identitetspolitik. Bakom domen anas den maktkoncentration som utgörs av Dagens Nyheter och ägarna familjen Bonnier, som inte har gjort sig känd för att gilla yttrandefrihet.

Den fällda artikeln innehåller ingenting som kan utgöra förtal. Däremot ställer den en rad frågor om en syrisk migrant, Saeed Alnahhal, som efter att ha tagit sig till Sverige med människosmugglare har fått ett av många eftertraktat, välavlönat arbete som journalist på Dagens Nyheter.

Varför flyttade han från Syrien, där han i en artikel har beskrivit sin hemstad Yabroud som ”en oas”? Varför tog sig han och hans familj genom en lång rad säkra länder innan de sökte asyl? Det är några av de rättmätiga frågor som Samhällsnytt ställde i en artikel den 3 september 2020.

Med Mats Dagerlinds tillstånd återger jag här hans text om domen i Stockholms tingsrätt samt den ursprungliga artikeln.

”Förtalsdomen mot Samnytt hör inte hemma i en demokrati”

På landets vänsterorienterade medieredaktioner har det i dagarna korkats upp klimatkompenserad champagne-ersättning i glädjeyra över att ansvarige utgivaren för deras argaste ideologiska konkurrent Samnytt fällts för förtal. Om man förmått höja sig över impulsen till skadeglädje från reptilhjärnan hade man kanske insett att en gravöl över den granskande journalistikens lawfare-död vore rimligare.

Fortsätt läsa ”Vad är yttrandefriheten värd? ”Förtalsdomen mot Samnytt hör inte hemma i en demokrati””

The virus has triggered mass psychosis, and vaccines of reason are useless

A mass psychosis prevails, triggered by the coronavirus pandemic. Why else are normal people behaving like drugged-up zombies, denying facts and failing to respond to solid information?

This is an English translation of my article about mass psychosis in Swedish.

A mass psychosis – or why are normal people behaving like drugged-up zombies?

This phenomenon is not new. In fact, it is predictable. If a society is characterised by certain factors, a mass psychosis will most likely break out and manifest itself in predictable patterns.

Fortsätt läsa ”The virus has triggered mass psychosis, and vaccines of reason are useless”

Sorgesång över ett land: ”The game is already ending”

England är ett av de europeiska länder som snabbast byter identitet på grund av hög invandring. Invandrare flödar in från bland annat Afghanistan och Hong Kong. ”Den konservativa nationella rörelsen dog med Brexit” skriver en engelsk god vän i den här texten – som i stora delar lika gärna kunde handla om Sverige.

”England as the homeland of the English is finished.”

White Britons are now a minority in four towns and cities.

By Joe Slater

The picture in Britain regarding the Great Replacement is dismal. We now have a triple influx of “refugees,” potentially hundreds of thousands from Hong Kong, invited without consulting the people by our spineless, globalist gasbag of a Prime Minister, tens of thousands from Afghanistan and over ten thousand so far this year alone *illegally crossing the Channel, all of whom are accepted and in many cases sent to hotels.

Fortsätt läsa ”Sorgesång över ett land: ”The game is already ending””

Den ofrivillige statsministern

Statsminister Stefan Löfven (S), 64, har meddelat att han avgår vid partikongressen i november. Oavsett vilka hans skäl är ska de absolut respekteras.

Egentligen ville han aldrig bli statsminister. Han ville inte ens bli partiledare. Han blev övertalad och tvingad att ställa upp.

Jag återpublicerar en krönika om den ofrivillige statsministern från 2018.

Statsminister Stefan Löfven (s). Fortsätt läsa ”Den ofrivillige statsministern”

Afghanistan och sprutan – från offermentalitet till ansvar

De paralleller jag tar upp i den här krönikan kan tyckas hisnande. Men vi kan inte fortsätta placera saker i olika fack utan att se de gemensamma beröringspunkterna.

Vi behöver blottlägga mönster och mekanismer som hindrar oss i vår utveckling. När vi blir medvetna om dem har vi ett val: att hålla för ögonen och vända tillbaka till blindheten. Eller att utvecklas och gå vidare.

Vad kan och ska världen göra för att skydda ett land mot sig självt?

Hur länge ska Västvärlden hålla Afghanistan under armarna och pracka på landet ”hjälp” som stoppas i fel fickor, och utan att afghanerna själva gör några ansträngningar att förändra de strukturer som hindrar dem från att utvecklas?

Sedan 2001 har fyra amerikanska presidenter investerat tusentals soldaters liv och hundratals miljarder dollar (närmare bestämt cirka 2,5 miljarder dollar PER DAG) i Afghanistan” skriver Niklas Ekdal i Dagens Nyheter och tillägger ”Hur kunde det sluta så illa?”

Fortsätt läsa ”Afghanistan och sprutan – från offermentalitet till ansvar”

Mitt Sommarprogram 2021

I fem år har jag gjort ett Sommarprogram på eget initiativ varje sommar. När Mikael Willgert ringde och frågade om jag ville medverka i Swebb-tv:s satsning på alternativa Sommarprogram tvekade jag inte utan tackade ja.

Att presentera 30 Sommarprogram i en alternativ och fristående kanal är en mycket djärv satsning, en styrkedemonstration gentemot Sveriges Radios politiskt korrekta monopol. Lyssnarnas entusiasm tyder på att detta är något som många har längtat efter – fristående röster, fritt tänkande människor som inte inordnar sig i åsiktskorridoren och därför är utestängda från alla mainstreammedia.

Håll till godo! Donera gärna en slant om du gillar mitt program. Donationsuppgifter finns längre ned.

Fortsätt läsa ”Mitt Sommarprogram 2021”

Satir: Åtskillnadsverket – nu som podd

I ett välordnat samhälle är det en angelägen uppgift för staten att ha kontroll på medborgarna och förhindra att människor kommer samman och upplever gemenskap.

I Åtskillnadsverkets avsiktsförklaring stod tydligt angivet att mänsklig samvaro utgör roten till allt ont och kan sätta mycket stora värden på spel, eftersom den utgör grunden för att hamna i samtal som kan väcka oönskade tankar och idéer av samhällsomstörtande karaktär till liv.

Vårsammanträdet i Åtskillnadsverket-K var en veritabel prövning. ”K” stod för kärlek och utgjorde den snabbast växande avdelningen inom verket. Den allmänna hotbilden och den i hast framrusande våren gjorde annars sansade handläggare nervösa som kapplöpningshästar.

Fortsätt läsa ”Satir: Åtskillnadsverket – nu som podd”

Årlig repris: Gökens förlorade värdegrund

Våren är ovanligt kall, och ännu har jag inte hört det omisskännliga ko-koandet på avstånd. Men vilken dag som helst kan vi höra det. Efter en lång flygtur från Afrika är göken tillbaka på våra nordiska breddgrader igen och låter höra sitt karaktäristiska tvåtonsläte – ljudet som många av oss tycker om att höra för att det är så starkt förknippat med vårens ankomst.

Göken bygger inga egna bon och tar inte hand om sin avkomma utan parasiterar på andra, mindre fåglar.

Men sanningen bakom gökens lockrop är en brutal historia om ockupation, falsk identitet, massmord, etnisk rensning och att kallblodigt ställa grupp mot grupp.

Som traditionen bjuder återpublicerar jag i maj min krönika ”Gökens förlorade värdegrund”.

Fortsätt läsa ”Årlig repris: Gökens förlorade värdegrund”

Kent Andersen: Det inofficiella biståndet – migranter som skickar hem miljarder

”Migranter är en industriell exportartikel som skickar enorma belopp till sina hemländer, vare sig pengarna kommer från bidrag, jobb eller kriminalitet. Hemländerna varken kan eller vill ta hem dem, för vem vill avveckla en sådan industri frivilligt?”

Det skriver den norske författaren och politikern (Demokratene) i den här debattartikeln på Document.noJag har översatt texten från norska.

Kent Andersen.

Lycksökare strömmar till Turkiet, Egypten och andra transitländer från alla världens fattiga länder i hopp om att få delta i Angela Merkels dödliga gummibåt-gameshow. Belöningen för att klara att sätta en stortå på europeisk jord är fri tillgång till rättigheter, advokater, nyttiga idioter, bidrag och blondiner till evig tid.

Fortsätt läsa ”Kent Andersen: Det inofficiella biståndet – migranter som skickar hem miljarder”